söndag, december 05, 2010

Two steps back

Fina Lillkillen är tillfälligt funktionsnedsatt. Han har under helgen haft en hemsk växtvärk. Han brukar inte klaga utan är rätt tålig, men igår var han verkligen inte pigg och släpade benet efter sig. Jag hoppades att det skulle gå över till idag, men inte. Så vi fick en jourtid och läkaren konstaterade att han hade växtvärk. Och att Lillkillen skulle få röra sig så mycket som han orkade, vilket inte var mycket.

Eftersom Sportfiskaren hade trivselhelg i Metropolen och Stora Killen var borta så fick jag ingen möjlighet att få tio tusen steg om dagen under helgen. Så jag har lite att ta igen under veckan som kommer om jag vill nå mitt dagliga stegsnitt (12 186) så som det var innan helgen för nu är det nere i 10 786.

2 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Kan du ta med dig stegräknaren ikväll? (Det gör du väl om du promenerar förstås.) Jag blir änna nyfiken på hur detta underverk ser ut och funkar.

Bina sa...

Den är självklart med ikväll. Och förevisas mot en chokladruta eller dylikt; )