lördag, december 18, 2010

Nytt lördagsnöje på väg till Paris

Förr i tiden tyckte jag att det alltid var bra program eller filmer på lördagskvällarna. Nuförtiden är det ju inte något bra. Ibland hyr jag en DVD och glor på. Men mestadels gör jag andra saker; ritar mönster eller klipper tyg till exempel. Men nu har jag fått ett nytt trevligt och dessutom hälsosamt (ja, är det inte fantastiskt när dessa tu ibland förenas i ett) lördagsnöje; powerwalk med Fru M. Och visst känns det lite konstig att lämna Sportfiskaren ensam i soffan, men han är ganska nöjd för då kan han kolla på "Top Gear" hela lördagkvällen (för det sänds i typ hundra olika kanaler hela lördagen).

Och vem hade trott att jag skulle föredra att powerwalka en timme i sex minusgrader än att sitta inne i värmen?! Inte jag i alla fall! Men det är ju härligt att kunna överraska sig själv!

2 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Du! Kan inte vi ha en syförening? Man kan träffas en gång i månaden och tjöta och äta/fika och så syssla med sitt handarbete, vad man nu föredrar. Man skulle även kunna hålla på med do-redo och testa nya kul slöjdtekniker, typ fläta i plast och sådär, har sett så himla mycket snygga saker. Och är man lagd åt det hållet vet jag att man kan sticka vantar och sockor åt Röda Korset och liknande organisationer.

Jag kollade i en jättefin bok som heter Kärlek, nål och tråd, och det verkar så bra att ha en syförening. (Fast sån är ju jag - blir entusiastisk över allt möjligt så fort jag hör talas om det.)

Bina sa...

I'm on! Helst inte vardagskvällar dock, men gärna några timmar på helgen (inte varje helg dock...)!