onsdag, december 29, 2010

Barnen kom hem!

Stora Killen kommer imorgon efter en veckas bortavaro. Sportfiskaren och Lillkillen drog till svärföräldrarna medan jag och Liten har stannat kvar i hemmets väldigt lugna vrå och haft några mysiga mor-dotterdagar. Men trebarnsmamman s-a-k-n-a-r sina andra ungar! Det är ju himla lyxigt att bara ha en liten trollunge att ta hand om, men jag saknar vardagen med Sportfiskaren och alla kidsen. Tre barn som bråkar, skrattar, gråter, skriker, busar, säger tokiga saker, utvecklas i en rasande fart och jag vill ju vara med! Det är ju det livet jag valt och jag älskar mitt familjeliv med kiv och ömhet, ilska och glädje - allt på en gång hela tiden.

Familjen kom hem, för jag längtar efter er!

3 kommentarer:

KaosJenny sa...

Mm, det blir tomt när inte alla är i huset... Tyst och lite tråkigt. Men härligt att få längta efter stök och stoj ;-) Kram

Mångmamma sa...

Visst är det jätteskönt till att börja med, när familjen försvinner iväg men sen..
Jag brukar klättra på väggarna efter en halvdag ungefär!

Bina sa...

KaosJenny: Jo, att få längta är ju också en av livets kryddor, det håller jag med om!

Mångmamma: Ja, det blir liksom lite fööööööööör mycket av tid och tystnad!