måndag, december 27, 2010

Privata och kommunala julklappar

Då ska vi summera makens och mina jobbrelaterade julklappar.

Maken:
prinskorvar (från "Bonde söker fru" Karl-Petters gård)
julskinka (från samma gård)
pastej
pocketbok
biobiljetter
gåvokort
prenumeration

Jag:
två biobiljetter (inte på SF-biografer i allmänhet, utan på Lilla Stadens biosalong eftersom Lilla Stadens kommun är borgenär åt det företaget som driver biosalongen och biosalongen inte alls går så bra...)

Jaa, näe men, jag kan ju konstatera att maken typ vann julklappsjakten, ett noll till näringslivet!

1 kommentar:

Maja sa...

ha ha... jag minns ett år då vi i personalen fick rabatt på en Nespresso-maskin som såldes i butiken jag jobbade i.
Rabatten var i rangordning och jag som börjat sist fick 10%
Maskinen kostade flera tusen
Där tjänade ägarinnan en peng på julklappen också - buissnesminded ut i fingerspetsarna!