tisdag, september 14, 2010

Vilken kalkon!

Ursäkta den dåliga upplösningen...

Är lat idag och värmde en burk Nestlé Potatis Kalkongryta. Rör runt lite för att jämna ut värmen och hittar då detta ben i maten. Tack gode Gud att jag såg det så att inte Liten fick in det in munnen! Nu är ju hon en ganska smart människa så jag tror i och för sig att hon hade spottat ut det, men jag är inte helt säker. Ett kalkonben på tvären i hennes luftstrupe...tanken ger mig kalla kårar!

Nu ska benet skickas till Nestlé för analys. Undrar hur ofta det här händer? Och undrar hur många föräldrar som inte orkar skicka iväg benbiten?

10 kommentarer:

Z sa...

Det är inte upplösningen det är fel på. Det är skärpan.

Anonym sa...

Otäckt, har dessvärre hört om många som råkar ut för det :(.

Läste förresten ett tidigare inlägg som berörde mig, om tiden du var barnavårdsutredare.
Undrar om du vet vart man kan vända sig för att få råd och stöd, när det är svårt och jobbigt runt ett barn som finns i ens närhet.
Har försökt med socialtjänsten som har hand om det, men blir väldigt dåligt bemött.

//S

Maja sa...

men gud vilken tur att du såg det, väntar m spänning på svaret fr Nestlé...

Maja sa...

men gud vilken tur att du såg det, väntar m spänning på svaret fr Nestlé...

Z sa...

Tipsa AB så kanske du får en peng! :-D Tur att lillskruttan inte fick den i maten!

Miss Gillette sa...

Bra att du agerar. Företagen ska veta att de inte kommer undan med vad som helst. Benbit i vuxenmat är ju dåligt nog, men i barnmat! Berätta gärna vad de svarar.

Fru M sa...

Hejar på dej som skickar iväg biten och inte bara låter det gå förbi.

Bina sa...

Z: Ja, jag anade att det kunde vara skärpan men det lät lite bättre med upplösning ; )

S: Nej, det låter ju som att soc vore det rätta stället. I vår kommun har vi en del av socialtjänsten som inte har myndighetsutövning utan "bara" är kommunal service och dit är det kopplad en föräldrastödstelefon - kanske det finns hos er? Kanske Barnombudsmannen eller Rädda Barnen kan ge dig något råd? Du skriver inget om hur barnet har det svårt så det blir lite svårt att guida dig rätt.

För övrigt kan jag meddela att efter några timmar när biten hade torkat tyckte jag att det mer såg ut som en träbit! Ska som sagt bli spännande att se vad Nestlé svarar.

KaosJenny sa...

Jösses, bra att du skickar iväg biten. Intressant att se hur de reagerar. Kram

Mångmamma sa...

Blä, vad äckligt och vad bra att du går vidare med det!