tisdag, september 21, 2010

Radiotips

Först ut P1:s dokumentärredaktion har gjort en dokumentär om barn som upplevt våld i hemmet. På samma sida kan ni också hitta en intressant dokumentär om Göran Lindberg, vars hovrättsförhandlingar för övrigt inleddes idag (men jag fattar inte syftet med den sjungande polisens medverkan i dokumentären).

Och sedan har P1:s dokumentärredaktion gjort en hel serie om mäns våld mot kvinnor som heter "Kärlek till döds" och sänds på söndagar kl.13:00 (perfekt tid att rensa upp i köket efter lunchen och lyssna på radio). Det första programmet sändes på den ack så ödesdigra valdagen (sätter mitt hopp till poströsterna så det främlingsfientliga SD i alla fall blir av med sin vågmästarroll!) och finns att ladda ned eller lyssna till medan ni skriver några mail eller så...

Tendens, detta fantastiska program, har som tema "Att skada sig med sex" denna vecka. Jag lyssnar på dagens program just nu och jag tycker att det är intressant och ett självskadebeteende som i alla fall jag inte hört så mycket om.

Inga kommentarer: