söndag, september 19, 2010

Godnatt Sverige

I dubbel bemärkelse. Jag är så besviken. Och jag är rädd. Jag lever i ett land där folket lagt sin röst och lagt Sveriges framtid i händerna på främlingsfientliga krafter. En vågmästar-roll för Sverigedemokraterna. För en pepparkaka som mig kunde denna dag inte sluta sämre.

Och allvarligt - jag är riktigt, riktigt ledsen. På riktigt. För jag vet, och jag hoppas att mina barn vet, att vi är värda precis lika mycket som de i det här landet som har europeiskt ursprung. Och det gör ont att det finns så många i mitt land som inte håller med, över en halv miljon. Som tycker att jag och det finaste jag har, mina barn, är en andra klassens människa.

Men det är bara att bryta ihop och gå vidare. För jag tänker alltid kämpa mot främlingsfientlighet och för mänskliga rättigheter. Och - jag är ju inte ensam, majoriteten av svenskarna är ju faktiskt inte Sverigedemokrater, så kom igen nu, oavsett block-tillhörighet. Ett enat Sverige mot främlingsfientlighet är det viktigaste nu! Jag tänker inte vara tyst.

Jag börjar med att ge en liten lektion i Sverigedemokraternas ursprung, håll till godo:

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Förfärligt!
Allt jag kan säga om Sd´s intåg i riksdagen!

Miss Gillette sa...

De lär försvinna igen, precis som Ny demokrati gjorde. Att de fått så många röster som de har beror på att de lyckats anlägga en parlamentariskt hållbar image som liksom skyler över den verkliga agendan med diverse svepargument. Det är därför folk röstar på dem -- för att de tror att det inte är så farligt egentligen. Såhär många finns det inte som vill rösta på ett parti som öppet bekänner sig till främlingsfientligheten. Tänk på det och ge inte upp hoppet om svenskligheten.

Sen finns det nog en och annan åtgärd som kan vidtas för att på lång sikt få bort främlingsfientligheten, men det är ju andra diskussioner. Som jag innerligt hoppas att samtliga riksdagspartier tar tag i pronto.