fredag, september 03, 2010

Alkohol eller inte

Jag dricker ju sällan, som jag skrivit förut. I sommar var jag lite uppåt en eftermiddag när vi kom hem från beachen och för att skoja till det ännu lite mer (för det är det jag hört att alkohol gör...) så drack jag tre, jag upprepar t-r-e cider på en kväll. Men det blev inte roligare för det, det var inte alls tråkigt, nej, jag hade roligt, men jag tror inte att jag hade haft mindre roligt utan alkoholen.

Ikväll har vi fest med jobbet. Det bästa med det är att jag är garanterat skyddad från tarvliga närmanden från överförfriskade manliga kollegor - det är nämligen inga män anmälda på festen. Det sämsta med det är att jag missar min bokcirkel...buhu...

Nåväl. Nu sitter jag här och överväger om jag ska hasta iväg till bolaget eller inte. Mycket talar för att jag i-n-t-e kommer göra det, bland annat ovanstående resonemang. Men kanske ska jag ta till mig det Sportfiskaren sa när vi skulle sova ovan nämnda sommarkväll.

Jag: Där ser du, inte blev det roligare bara för att jag drack!
Sportfiskaren: Nej, du hade kanske inte roligare, men du blev roligare.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det var roligt när du snubblade över tröskeln! :-)/z

Bina sa...

Jahapp, ännu en som tycker jag blir skojsig(are) när jag dricker.Tar med det i övervägandet.

Z sa...

Nu är syrran nyfiken; Hur gjorde du??? Blev det en kombo??? :-D

n sa...

Man kan faktiskt ha tråkigt även fast man är full...ovanligt men det händer ;-)

Bina sa...

Jag kan säga att jag hittat receptet; en och en halv liter Pepsi Max och kvällen är räddad!

Man skulle ju kunna tänka att en fest med trettio socialsekreterare inte är så kul, men oj, oj, vad jag skrattade och dansade igår!

Så i fortsättningen blir det Pepsi Max!

Miss Gillette sa...

Eh ... Den var allt tveeggad, SF:s kommentar ... ;-)