onsdag, december 30, 2009

Var nästan helt säker

För ett år sedan var det för tidigt för graviditetstest, men jag var nästan helt säker på att jag var gravid. Jag var nämligen helt galet sugen på lakrits-godis! Graviditet nummer två var det pingvin-godisar, sådana som köptes på taxfree förr i tiden som jag var beroende av. Åt hur många som helst i början av den graviditeten! Och för ett år sedan var jag helt beroende av Dragster supersalta. Hade alltid en oöppnad påse hemma. Så jag var nästan helt säker. Men inte riktigt. Fast en vecka senare fick jag veta. Och nu ligger det som för ett år sedan bara var några få celler uppe i vår säng och sover sött; en helt perfekt underbar liten människa. Är inte det ett mirakel så säg.

3 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Lilla lakritsprinsessan! Gulligt. Käkar du mycket lakrits annars också eller är det bara när du är på det viset?

Bina sa...

Kan få tillfälligt saltgodissug annars också, men det håller inte i sig i flera veckor och jag måste inte ha en saltgodis i munnen h-e-l-a tiden.

Miss Gillette sa...

Då blir ju din tandläkare glad ... ;-)

Själv hade jag inget sug efter nåt särskilt, men jag kände nästan direkt ändå att jag hade blivit på tjocken. Inte första gången, för då fattade jag ingenting eftersom jag trodde att jag inte kunde bli gravid, men de bägge andra gångerna. Direkt. Kanske inte efter en kvart, men typ två dar. Nästan kusligt.