tisdag, december 29, 2009

Jag kan inte sjunga

Stora killen fick Band Hero av tomten. Nu kan alla i familjen utom Liten vara med och spela eller sjunga. Igår var det jag, Stora killen och Sportfiskaren som rev av några låtar. Jag tycker jag sjunger ganska bra. Jag menar, jag blev ju accepterad i Kammarkören och det är ju inte någon omusikalisk människa som leder den, så lite krav har maestro på oss körsångare.

Men. Enligt Band Hero sjunger jag verkligen inte bra alls. De som spelar instrument klarar sin uppgift till 80% och uppåt - jag ligger mellan 60-75%. Inte bra. Inte ens Michael Jacksons "Beat it" kunde jag sjunga speciellt bra. Jag började kaxigt och tog "hard" på svårighet. Då blev bandet avbrutet eftersom jag sjöng så dåligt... Helt osannolikt för hur många gånger har jag inte sjungit "Beat it" under tonårstiden?! En skvadriljon gånger eller så. Jag KAN "Beat it"! Trodde jag...

Ja, så mitt sång-självförtroende har dalat rejält de senaste dagarna. Men roligaste kommentaren var ändå när Stora killen, efter att jag hade sjungit halva Linkin' Park-låten, säger:
- Men MAAAMMAAA, det är ingen MUSIKAL det här vet du!

Inga kommentarer: