måndag, december 21, 2009

Granen står så grön och grann i stugan

Så är årets gran påklädd och klar. Det tog halva dagen för mig och Lillkillen att klä granen, men efter ett antal olika pauser blev den så färdig. Konstigt nog ville varken Stora eller Lilla killen lägga julklapparna, som har sin tillfälliga vistelse under vardagsrumsbordet, under granen! Som jag minns det var det ett ypperligt tillfälle att legalt få klämma, känna, skaka och fantisera om julklapparna?! Nåväl, julklapparna får sova under vardagsrumsbordet även i natt för nu ska jag gå och lägga mig.

I mina öron ljuder det fantastiska framförandet av "Den heliga staden" som min fantastiska kör sjöng under årets julkonsert. Det var härligt att få se mina kör-kollegor om än lite vemodigt att inte vara med och sjunga. Jag och Liten njöt i stora drag av konserten!

Inga kommentarer: