onsdag, december 02, 2009

Och till min stora glädje...

...upptäckte jag idag när jag tog fram mitt jul-kollegieblock att antalet julkort som ska skickas i år har minskat med nästan femtio procent från förra året! I mitt jul-kollegieblock, som förvaras i adventlådan, dokumenteras inkomna och skickade julkort samt vem som gjorde vad till julbordet (vi har knytis). När det gäller julkorten dokumenteras vilka som skickade "vanliga" julkort och vilka som skickade julkort med foton och naturligtvis även vilka vi skickade "vanliga" respektive foto-julkort till. Lillkillen har upptäckt hur kul det är att stämpla saker så i år tror jag att det är läge att köpa stämpeldyna och stämplar så kan han få tillverka julkorten.

7 kommentarer:

Jenny sa...

Ja shit i helvete. Dags att skriva julkort. Tack för påminnelsen.

Anonym sa...

OJ OJ! Jag som aldrig skickar julkort! Men jag tycker om er ändå .
PUSS!

Anonym sa...

Kära nån!!
Har du verkligen blivit osams med så många så du inte längre vill skicka till dem? 50% av dina vänner! För de har väl inte dött?
Nu blir jag riktigt orolig!
Vad kan ha hänt?
Hälsningar Lilla tanten

Bina sa...

Tja, jag är ju en ganska jobbig person vet du ; )

Jag har helt enkelt skickat till folk som inte skickade till mig. Så i år slipper jag ju skicka till dem! Orsaken vet jag inte säkert, men jag väljer att tro att folk skickar färre julkort nuförtiden än att de är osams med mig...Det gäller att tänka positivt!

Och inte en enda har dött faktiskt. Jag är ju så ung vet du, de flesta julkort går till lika unga personer som jag själv, vilka har haft turen att inte haft oturen att dö i år.

Anonym sa...

Nu blev jag lättad!
Ska jag erkänna något hemskt? Jag brukar oxå skriva upp vem jag fått julkort från, men igår när jag lyfte på en tidningshög i köket SÅ LÅG FÖRRA ÅRETS KORT KVAR!! Att tjänstefolket ska vara så slarviga nu för tiden... Det är tydligt att man måste göra allt själv!

/Lilla Tanten

Bina sa...

Ha! Då kommer du få ganska få julkort då... I år kan du väl ta med julkorten till jobbet. Du brukar ju alltid ha någon aspirant till hands. Kanske h*n kan hjälpa dig posta dem. Ja, kanske till och med skriva dem? Åtminstone kan aspiranten lägga dem i internkuvert adresserat till ditt tjänstefolk ; ) några kontor bort...Eventuellt kan aspiranten behöva skriva en manual till tjänstefolket vad som ska göras med korten i kuvertet!

Anonym sa...

Nu pratar vi om något annat!
Jag måste gå och lägga mig nu för jag ska vara på adventsgudtjänst i kyrkan kl 8 imorgon. Bäst jag skriver en lapp i köket, så jag inte glömmer och går till jobbet som vanligt..
God natt!
Förresten, får du sova på nätterna?