torsdag, december 03, 2009

Det gäller att planera!

Jag är så nöjd med att jag nuförtiden kan äta julbord på ett bra sätt; njuta av all god mat utan att bli illamående! Först gäller det att kolla in vad som bjuds och inte glömma att kolla in efterrättsutbudet på en gång! Finns det många kex, dessertostar, bakverk, godis och ris á la Malta prioriterar jag detta framför själva maten. Oftast avslutas alla julbord med en clementin. Det känns fräscht, smakar gott och då kan jag också inbilla mig att jag ätit ganska nyttigt...

Idag åt jag julbord med mina kära kollegor. Det smakade mycket gott och jag njöt av vuxen-sällskapet (inga barn med). Men att jag lärt mig äta så att jag inte blir illamående innebär inte att jag lärt mig äta så att jag inte blir proppmätt. Så när jag förut lade Liten somnade jag ifrån min ljudbok och sov gott i nästan en timme. Är trots detta fortfarande lite trött. Och dessutom börjar jag bli hungrig igen. Ska nog värma en lussebulle tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är tur att man inte frossar så här under hela året. men jag tycker att din taktik är bra. jag ska köra den i morgon./Företagerskan i Dejehills