söndag, december 06, 2009

Arga ordföranden

Jag är med i en förening. Föreningens ordförande skickar då och då mail om information utöver den som finns på föreningens hemsida. Många gånger har mailen en ganska trist ton. Gnällig rent ut sagt. Det är ganska trist att läsa dem faktiskt. Nu senast tyckte ordföranden att medlemmarna skulle stötta föreningen genom att köpa en produkt föreningen säljer. Tja, det kanske jag borde, men ett surt gnäll-mail får mig inte att direkt skutta dit och köpa! Nej, då reagerar jag ganska barnsligt och bara raderar mailet och tänker igen att jag inte tänker fortsätta vara medlem i den föreningen 2010. Sluta skicka gnäll-mail till mig!

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Jag hatar också gnällmail.. Värst är när man är engagerad och får gnäll om att ingen engagerar sig... Då vill man bara sätta sig i soffan... Kram

Fröken Granit sa...

Trodde först att det handlade om ordföranden i samma förening jag tillhör - men det kändes helt osannolikt att M skulle skicka dylika mail..