söndag, november 22, 2009

Varsågod Sportfiskaren!

Män med högutbildade partners lever längre, enligt Expressen. Tja, eftersom Sportfiskaren är med och betalar av min skuld till CSN så är det väl inte mer än rätt att han tack vare detta får leva lite längre än om han valt någon utan akademisk utbildning. Jag gör så gott jag kan för att hålla honom vid liv, men det är dessvärre sällan Sportfiskaren tycker om min mat. Oftast möts jag av ironiska kommentarer som: "Det smakade ju intressant. Vad är det i maten - nej förresten jag vill inte veta. Oj, nu har du verkligen ansträngt dig". Barnen och mina vänner klagar dock sällan på min matlagning, så jag tar Sportfiskarens ogillande av min mat med ro. Är han inte nöjd kan han ju komma hem tidigare och laga maten själv. Eller låta bli att äta. Och från och med nu kan han ju tänka på att han kommer leva längre tack vare min matlagning - kanske det är en krydda som får maten att smaka bättre!

1 kommentar:

Sarah sa...

Haha, vad tråkigt!! Men, som du säger - gör det bättre själv då ;) Kraaam!