onsdag, mars 11, 2009

This is it!

Vilken thriller det blev! Åtta loggade jag in med lösenordet och hamnade i kö nr.1. Halvelva stod jag fortfarande i kö, för fjärde gången. Provade olika datum, olika biljettpriser, olika sittplatser, men inget funkade. Kötiden avslutades med ett felmeddelande och jag ombads börja om. Strax efter tio kom ett e-postmeddelande från MJ:s hemsida att fortsätta försöka få tag i biljetter då de inte var slut, men däremot var servrarna överbelastade. Strax innan elva fick jag erbjudande om fyra biljetter, men pratade samtidigt med en kollega och avslutade samtalet först - då: The timeline has passed and the tickets are no longer avaliable for you. Please try again. Trodde jag skulle smälla av och var nära att ge upp, men jag är en ganska envis person så jag försökte igen.

Strax efter elva, när jag skulle börja om för sjunde eller åttonde gången så kom meddelandet:

This event is no longer available for sale.

Men, hoppet är det sista som överger en, så jag gick in via länken jag fick i e-postmeddelandet och vips så hade de börjat släppa nya biljetter till helt nya konserter utöver de tio som var annonserade. Lunchen närmade sig: kom igen, kom igen, kom igen, jag ger inte upp. Försökte igen och igen, kötiden var nu nere i bara några minuter ibland och ibland 15 minuter, men inte 45 minuter som de första försöken. För varje nytt försök bad jag nu också en liten bön till Vår Herre; Snälla, snälla, snälla, jag vill verkligen, snälla! Och helt plötsligt:

Vi håller tre biljetter för din räkning den 1 augusti 2009 på plats jättelångtbortfrån scen. Vill du ha dem så klicka vidare inom två minuter annars släpper vi dem. Tre biljetter - jag ville ju ha fyra! En till mig, en till Fröken Multisport, en till svåger Popcornfrisyren och en till Sportfiskaren. Hur göra? Tacka nej och försöka igen? Ta tre och försöka få tag på en till? Visste ju att det var Sportfiskaren som skulle bli utan eftersom vi andra är fans sedan länge. Äh, Sportfiskaren har ju ändå sagt ja till döden skiljer oss åt, han får vara utan.

Klickade febrilt på "ja" och möttes av idel timelines. Fyll i dina uppgifter inom tre minuter annars släpps biljetterna till försäljning. Fick problem med att fylla i telefonnumret då det i mina ögon var logiskt att skriva landskoden innan, men det skulle jag inte göra upptäckte jag efter fyra försök - då var jag svettig! Och så hade jag glömt att fylla i CIV-koden eller vad det nu heter, så efter sjätte försöket och säkert på gränsen till tre minuter kom jag vidare. Bekräfta ovanstående uppgifter via din internetbank inom 3:45 sekunder annars släpps biljetterna till försäljning. TACK OCH LOV att jag alltid har med Nordeas internetdosa i handväskan!!!! Fyllde i och bekräftade och sedan var det klart!

1 augusti 2009 ska jag se Michael Jackson i London! Det ska bli så ashäftigt och jag är löjligt glad. Jag går omkring med ett fånigt leende på läpparna och när jag ser framträdandet av Billie Jean på Ullevi 1997, så ryser jag och får nästan tårar i ögonen (skäms nästan för att erkänna det - vuxna människan)! Billie Jean var nämligen den första låten jag hörde med MJ - i en annan tid, ett annat liv - och jag fastnade direkt. Det var häftigt att få se Billie Jean live då, 1997 (var för övrigt gravid med stora killen), men det kommer bli en ännu häftigare upplevelse nu, av många orsaker. Dessutom kommer Popcornfrisyren bjuda mig på glass i stora lass, som pricken över i:et liksom!

Jag vet att det är en bedrövligt lååååång version av Billie Jean, men se början i alla fall!

4 kommentarer:

Z sa...

Ja du syster, vilken lycka att få biljetter!!! Så coolt för er riktiga fans. Kommer fortfarande ihåg skriket på Ullevi när han körde igång Billie Jean. Jag och S bara kollade på varandra och skakade på våra huvuden och dig och min man. "ååååååååååå, han har handsken!!!!!"
Jag är glad för er skull, vi andra kommer klara oss galant i London utan MJ! Och du jag tror kanske jag har en kortare version av Billie Jean. Tror den producerades i höstas faktiskt. Ska jag lägga ut den? ;-)

Bina sa...

"Ska jag lägga ut den?" Motfråga: "Kommer tomten på midsommarafton?"

Anonym sa...

Nääää inte vanligtvis. MEN om Gubben J kan dansa macarena på midsommar så kan ju faktiskt mirakel ske....
/z

Bina sa...

Sportfiskaren gör hela livet till ett mirakel faktiskt! Fast han gjorde en bättre version av Macarena på hösten tycker jag nog - med en snygg danspartner dessutom ; )