måndag, mars 16, 2009

Ja, göm dig bakom en pärm du!

Det skulle jag också gjort. Men han kan inte gömma sig från sig själv, sina minnen och sina handlingar. Eller kan han det? Har han inget samvete, har han rättfärdigat våldtäkterna och misshandeln och vanvården inför sig själv?

Jag förstår inte, är inte intresserad av att förstå, tycker bara det är överväldigande att ens föreställa mig alla år, dagar, minuter och sekunder som hans dotter fick tillbringa i källaren - hänvisad till bara honom.
Som är hennes pappa.
Som borde ha skyddat henne från all världens ondska
- inte utsatt henne för den.

Och by the way - han ser patetisk ut med den blå pärmen framför sitt ansikte, men jag hoppas att det är ett tecken på att han skäms i alla fall!

2 kommentarer:

Z sa...

Tyvärr tror jag inte han skäms, han vill bara skydda sig själv. Jag försökte ngr sekunder att tycka lite synd om honom, att han måste ju ändå ha blivit som han blev av ngn anledning. Men det gick inte. Allt jag tänkte på var att jag hoppas han får sitta resten av sitt liv i fängelse och egentligen blir precis lika hemskt behandlad som han har behandlat sina barn. Att han ruttnar bort där och att han inte tas bra omhand om av sina medfångar.

Anonym sa...

Måtte han dö, det äcklet!
Skjut han!
Det finns ingen förlåtelse för såna som han.