fredag, maj 20, 2011

Liberal rådsmedlem

Kammarkören har olika råd för att dela på ansvaret, t.ex. ett programråd, ett mediaråd och ett klädråd. Jag är med i klädrådet. Inför vårkonsertens generalrepetition var jag borta så jag var inte med att fatta beslut om klädkoden, men fick den via mail:

"För damerna: långa vita byxor, ngt färglatt upptill men minst kort ärm,
svarta skor (får vara öppna) och beige eller ljusbruna
nylonstrumpor."

Jag hade ett par vita brallor, men eftersom jag ville köpa ett par vita jeansleggings så lånade jag ut dem till Körkollegan. Dessutom behövde jag ett par nya svarta skor då mina gamla snart är utslitna. Idag for vi till Storstan och jag flängde runt i diverse affärer, men hittade några vita brallor som satt bra (hittade ganska fort ett par svarta skor - med väldigt mycket bling, bling...). Trodde det fanns på VILA, men där hade de bara trekvarts. Till slut hittade jag ett par vanliga leggings i jersey på Bikbok. Så jag tog dem, för visst kan en liberal tolkning av "långa vita byxor" innebära trikå-leggings? Och skorna är ju svarta, i alla fall huvuddelen av dem.

Inga kommentarer: