tisdag, maj 24, 2011

Har hunnit det jag vill (och lite till)

Klockan är över nio och vore jag hemma så skulle jag sitta i soffan med en skål nypoppade popcorn och kolla på Desperate Housewives. Men nu är jag på ett (porrfritt) hotell med bara ovanstående kanaler...


I morse när jag gick till utbildningssalen så passerade jag denna affär. Note to self: gå tillbaka hit!! Jodå, på lunchen kastade jag i mig mat och gick tillbaka till chokladfabriken och köpte en god dessert som jag ställde in i hotellets kyl.


Sedan var det dags att knata in till stan för att hitta ett läppstift på MAC i rosa nyans. På väg till stan regnade det lätt och därefter uppenbarade sig två fina regnbågar. Hittade ett snyggt läppstift och gick hemåt igen. Gick in i Marimekkobutiken, men konstaterade att jag inte behöver några tyger för 325 kr metern... På väg till hotellet hittade jag en trevlig affär som heter "Kajsa Varg". Där köpte jag den minsta vegetariska lasagnebiten jag kunde hitta.


Väl tillbaka på hotellet gick jag till pentryt och fann en kurskamrat som också värmde mat. Vi satte oss ned och pratade vid det lilla bordet framför det stora fönstret där vi hade utsikt över Gröna Lund. Nu vet jag en massa om Oskarshamns socialtjänst och vi pratade om socialt arbete och barn och tivoli -ett riktigt trevligt möte. Gissa om jag hade sett fram emot desserten?! Och den var bara såååååååå god! Helt underbar.

Nu sitter jag i hotellsängen och har hunnit med alla affärer jag hade tänkt mig och gått över 22 000 steg idag (snart, snart i Paris!). Just nu längtar jag hem till kidsen och Sportfiskaren. Jättemycket.

2 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Nu är du på våra gamla jaktmarker. Lite avis är jag allt, jag längtar nog alltid litegrann till S.

Och Chokladfabriken är verkligen suverän. Var på chokladprovning där för några år sen. Tror det är nåt för dig ...

KaosJenny sa...

choklad är aldrig fel:-) Kram