onsdag, maj 18, 2011

Bra där Elite Hotel

Har ju inte hunnit blogga om min utcheckning hos Elite Hotel. Eftersom vi hade den andra konferensdagen på Elite Hotel fick vi en utvärdering att fylla i, vilket jag såklart gjorde. Nöjd med mat och logi och konferenslokaler och tekniskt utrustning.

Skulle jag rekommendera hotellet till någon annan? "N-E-J!"
Övrigt:" Ett hotell där gästerna kan betala för att kolla på porr är INTE porrfritt."

Lämnar in lappen och är på väg ut genom dörren:
- Du, ursäkta! Hör jag bakom mig så jag vänder mig om.
- Jag vill bara säga att vi har kollat upp det här under dagen och det verkar som att betalkanalbolaget har infört den här betaltjänsten utan att informera oss. Vi är hemskt ledsna för detta och kommer gå till botten med hur det har skett. Vår VD kommer också ha ett möte med Länsstyrelsen Stockholm för att diskutera en eventuell kompensation.
- Ok.
- Jag ville bara informera dig om det och beklagar än en gång att vi inte varit tillräckligt uppmärksamma.

Vet inte om det verkligen är så att betalkanalbolaget lyft in möjligheten utan deras vetskap eller ej, men i vilket fall tror jag att de insåg hur olämpligt det är att skattepengar som används för att utbilda socialarbetar kring prostitution och människohandel för sexuella ändamål förlägger logi och en konferensdag på ett hotell som sponsrar porr-industrin.

Förhoppningsvis kommer jag få se hotellet på listan över porrfria hotell så småningom!

Inga kommentarer: