lördag, maj 14, 2011

Fin i trädgården

Nu när jag är så trädgårdsaktiv (oj, just det, måste ut och ta in tomatplantan och det lilla växthuset från växthuset) så tyckte jag att jag skulle fixa några ordentliga trädgårdsskor. Flipflop känns inte så gräv-vänligt och de gympaskor jag hade häromdagen var lite för fina för att använda bland ko-gödslet tyckte jag. Så idag for jag och Fru M till närmsta träskofabrik. Där hittade jag de här darlingarna att traska omkring i.


Bäst av allt var att upptäcka hur god servicen var. Jag hittade nämligen en modell av högklackade träskor som jag tyckte var snygga, men det fanns inte i ett läder som jag fastnade för (det fanns ju säkert bara sju olika att välja mellan...). När jag sedan kom fram till kassan så stod där ett par i den modellen, fast med gult läder. Frågade om det fanns i fler färger och fick då veta att det går att göra specialbeställningar så att jag kunde välja en modell och sedan välja det läder jag ville ha. Utan extra kostnad! Så himla fiffigt! Specialbeställde inte nu, men det kommer jag göra i sinom tid - och de träskorna kommer bli sååååååååååå snygga!

Inga kommentarer: