söndag, maj 01, 2011

Dag 23 – En låt du vill ha på ditt bröllop

Jag har ju redan haft mitt bröllop. Det var en helt fantastisk upplevelse, som jag fick dela med Sportfiskaren, mina två äldsta barn, mina föräldrar, mina syskon, min bästa väninna, mina favvo-kollegor och våra gemensamma vänner.

En del planering inför bröllopet blev det. Framför allt inför vigselakten, val av texter, musik och psalmer och uppgifter att dela ut till några. Inte lätt. Jag hade en lista med musik som jag skulle velat ha med, men som Sportfiskaren dissade (allt från Åsa Jinders Bröllopsdagen till Westlifes Flying without wings). Sportfiskaren kom med några förslag, som jag dissade (bl.a. No woman no cry) men några förslag tyckte jag var bra, till Sportfiskarens förvåning. Den här till exempel (spelades dock inte under vigselakten utan när vi anlände till festen):



Och för den som vill veta varför just den här låten valdes så ska jag berätta det nu. När vi väntade vårt första gemensamma barn så spelade Sportfiskaren in en cd som han skulle spela när vi var på väg till förlossningen, så att han skulle kunna njuta av bra musik när han för en gångs skulle hade ett godtagbart skäl att köra riktigt fort - visst är det gulligt? Den här var en av de låtarna.

Men om vi skulle gifta oss idag eller om vi någon gång förnyar våra löften, då skulle jag vilja att den här låten var med:

Inga kommentarer: