tisdag, maj 10, 2011

Dag 30 – Din favoritlåt från den här tiden förra året

Det var inte heller en svår musikdag. Brukar alltid finnas någon låt från en någorlunda aktuell topplista som jag tycker om och dessutom brukar det alltid finnas någon låt från körens aktuella repertoar som jag fastnat extra för. Förra våren var nog min favoritsång från körens Riga-resa (det var faktiskt himla kul och återigen tack underbara nannyn för att du ställde upp för mig för hundratusende gången och för att du gjort det säkert hundra gånger sedan dess även om det inte inkluderat någon utrikesresa) "Ljusa kvällar om våren" ur musikalen Kristina från Duvemåla. Men från topplistan var det nog den här som jag tyckte var lite najs att dansa omkring med Liten i famnen till.



Jaha, så var den här blogglistan slut. Det har faktiskt varit ganska skönt att ha den för jag har rätt mycket på jobbet nu. Tack vare att nämnden ville ha in en tertialrapport fick jag upp ögonen för v-a-r-f-ö-r jag upplever att det är så svårt att hinna med jobbet de timmar jag är på jobbet. I januari hade jag tio individkontakter, i slutet av april hade jag tjugo. Och utöver detta har jag möten kring intern och extern samverkan och ärendegenomgång med mina kollegor. Så därför har jag nu suttit till för en halvtimme sedan och försökt skriva så mycket jag kan på de tre ansökningar om utvecklingsmedel jag har i uppdrag att skriva. De ska vara inne på söndag och det är ju bra om berörda parter hunnit läsa igenom och godkänna dem innan dess... Och även om jag bara arbetar 60% och är hemma resten av tiden så prioriterar jag andra saker före bloggen.

Men jag kommer nog hitta andra saker att blogga om än min eminenta musiksmak ; ) Natti, natti!

Inga kommentarer: