torsdag, maj 26, 2011

Inte nog med att....

...jag längtat halvt ihjäl mig efter kidsen under mina utbildningsdagar i Metropolen. När jag i morse skulle i väg på nästa tjänsteresa och skulle kolla hur mycket min basilika, timjan, ruccola, bindsallad och plocksallad vuxit i sitt lilla mini-växthus så upptäcker jag till min fasa att ingen skött om dem utan att alla småplantorna dött!

Snyft! Jag som var så stolt över att alla sorter jag sått kommit upp och att jag kommit ihåg att ta in och ut dem och att vattna dem i flera veckor...

Nåväl. Jag får börja om och fick tips om att ruccolan nog går att så direkt i landet nu. Men lite trist är det.

3 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Men du var ju bara borta i några dar! Du får nog kräva bättre markservice låter det som.

Läste i en trädgårdstidning idag (Makens, ja) att just ruccola inte gror om det är för varmt i jorden, så det är idealiskt nu på försommaren och sen igen på sensommaren. Faaast jag tycker inte det brukar bli så varmt i jorden nästan nånsin och jag brukar också så ruccola mitt i sommaren, och det går. Även om det kanske inte är optimalt.

Du kan få några små salladsplantor om du vill, vi har fått alldeles för många på en gång. Kan ta med på måndag i så fall.

Bina sa...

Ja, tack, gärna! Glöm inte klänningen förresten!

Miss Gillette sa...

Påminn mig igen på måndag, om båda! :-)