tisdag, november 23, 2010

Upptäckter på väg till Paris



Liten har hittat på en ny lek; hon drar upp filten över huvudet och jag säger förvånat "men vaaar är Liten?! Vad konstigt, hon var ju nyss här!" några gånger och sedan tar Liten snabbt ned filten och jag säger överraskat och glatt "men, där var du ju! Vilken tur, jag trodde du hade försvunnit!" och så skrattar Liten så hon kiknar. Underbara unge!


Jag fick se saker jag aldrig sett förut. Det här var väl ett trevligt substitut för "ingen reklam tack" (och ingen annan post heller för den delen).


Nya behov upptäcks! Som att en ny stegräknare behövdes till exempel. Inte för att den gamla inte funkade...utan mest för att liksom! Bäst i test fick den också OCH den var billig! Notera att jag ligger mycket bättre till idag än igår vid samma tid! Och då har jag ändå drygt 1000 steg som jag gick innan den nya stegräknaren inhandlades!




Och för att ha en sportslig chans att uppnå mitt stegmål varje dag så innebär det att flera av promenaderna sker efter mörkrets inbrott och en livförsäkring (kanske inte den allra snyggaste, men ändock) för 39 kronor är ju ganska billigt!

Sen ligger vem det nu är som ansvarar för att grusa trottoarerna ohyggligt efter. Det är mestadels isgator att vandra på vilket fick mig att överväga att inhandla broddar. Men det kändes så pensionärsaktigt så jag tror jag väntar. Någon dag i alla fall...

5 kommentarer:

Marieiskogen sa...

Man får lära sig att gå på "stora tunga" fötter när det är sånt här väder.
Pannlampa är en väldigt bra investering också om du ska gå på kvällen.
Bli en trendsetter vet jag!!
Ses i Paris // Marie i skogen

Bina sa...

Tack för tipset! Ska "tunga" till mig så mycket jag kan i mina 36:or! Pannlampa tror jag att jag klarar mig utan - där jag går finns gatubelysning, jag är alldeles för mörkrädd för att ge mig ut på min landsbygdsrunda i mörkret!

Miss Gillette sa...

Jag har tjackat broddar -- för att kunna åka spark på is. Att göra det utan är en ohyggligt frustrerande upplevselse: man vet hur fort det skulle kunna gå, men får ju inget frånskjut, så man står där och slirar som en annan tecknad filmfigur ...

Du är jätteduktig med gåendet, och fin i den gula jackan. Kör hårt! (Går det att tala om hur långt du kommit med ledning av antalet steg? Om du tar genomsnittslängden på ett steg och sen räknar ut hur långt du kommit? "Passerade just Gullspång" blir det väl i början, men snart nog är du nere i Skåne och då är steget kort till kontinenten och det börjar bli riktigt spännande ... och för varje ort du passerar kan du ta reda på lite och skriva en bloggpost som om du hade varit där afk. Vore väl lite kul? Och inte tidskrävande alls?)

Z sa...

Bra satsat syrran!

Bina sa...

MsG: Det var en riktigt bra idé! Jag kommer ha olika "checkpoints" längs vägen! Ska bara ta mig någonstans först...och på stegklubben.se håller de reda på hur långt jag har gått!