fredag, november 05, 2010

Höstlovsnajs

Är ensamstående förälder under 36 timmar och försöker laga så lite mat som möjligt. I går slapp jag undan middagen tack vare släkt-träff och idag tog jag med alla tre på restaurang så jag slapp göra lunch. Trevligt hade vi det också och grabbarna tyckte det var lite skojsigt att vara på restaurang. Stora Killen var dock lite oroad över Litens dåliga bordsskick och undrade om inte personalen skulle bli arg när hon kletade ned så (hon äter själv och träffar munnen då och då).

Lillkillen är hos en kompis och leker, Liten sover och Stora Killens bästa kompis är på väg hit. Jag ska förbereda middagens rotsaksgratäng, hänga tvätt och städa undan och kanske, kanske, kanske vika tvätt, men sannolikt kommer jag inte hinna det innan Liten sussat klart - synd!

Inga kommentarer: