onsdag, november 24, 2010

Hälsokontroll och genvägar

I kväll har jag varit på hälsokontroll där jag fick veta min (oerhörda) muskelmassa och min fettvolym,  hur igenslammad jag var på insidan av allt gott jag stoppar i mig och så min fysiska ålder. Och tänk. Det gick ju bra, nu har jag på papper att jag är helt normal!

Samtidigt som jag gjorde testet kom två yngre tjejer i typ 19-årsåldern. Jag hörde att den ena blev 42 år och den andra 31 år - gissa om de ojade sig! Hälsocoachen frågade hur länge de hade tränat och det hade de gjort i två månader.
Hälsocoachen (HC): Jaha, så hur tänker ni nu då?
Tjej 1: Att nu faan ska jag träna!
Tjej 2: Ja, precis!
HC: Ja, det är rätt tänkt! Och om ni vill göra om testet är det ingen idé att göra det förrän om ungefär en månad om ni ska se resultat av er träning.
Tjej 2: Men hur ofta är ni här då?
HC: Ja, vi kommer försöka vara här en gång i veckan ungefär. Och är resultatet inte det ni vill när ni gör testet nästa gång så har vi ju lite genvägar att erbjuda er (hälsocoachen pekar på en massa hälsopiller och hälsodrycker).
Tjej 1: Neheej du, inga genvägar här inte! Nu kör vi hårt bara, eller hur?
Tjej 2: Ja, precis. (två sekunders tystnad) Förresten vad är det för genvägar?

2 kommentarer:

Z sa...

Var du den åldern du var i? Eller var du yngre?

Bina sa...

Yngre (såklart)!