tisdag, november 23, 2010

Att stega runt i huset...

...bara för stegens skull är inte och kommer heller inte vara min grej. Jag siktar mot 10 000 steg varje dag, men kommer inte ha dåligt samvete om jag inte når det. Så när mätaren strax innan midnatt stod på 9173 steg och jag behövde klippa färdigt några till delar till en huvtröja så valde jag mellan att:
- bli färdig med tillklippningen så att det bara är att börja sy närhelst jag vill
eller
- knata omkring i huset och nå dagens stegmål
Det kändes mer rimligt att avsluta tillklippningen än att knata omkring på nedervåningen. Och det var ju inte så långt kvar till 10 000 steg. Så nu har jag påbörjat min resa till Paris.

1 kommentar:

Miss Gillette sa...

Jag tycker du valde rätt. Och det blev väl några steg ytterligare också under tillklippningen? Du måste ha kommit upp i 9300 åtminstone? Heja på!