onsdag, november 03, 2010

Tvära kast

Jag försöker planera mitt liv så att jag har lite tid mellan de saker jag ska göra. Ibland går det dock inte så bra. Som igår. Lillkillen hade fått biljetter till en trollkarlsshow i födelsedagspresent. Han fick ta med en förälder och valde mig. 17:00 började showen. !6:00 hade jag mitt sista möte som var med en våldsutsatt kvinna, en tolk och kvinnans integrationshandläggare. Jag informerade från början att jag var tvungen att avsluta mötet 16:40 (och tänkte att då kommer vi sluta kvart i och jag kommer hinna hämta Lillkillen och komma i tid till showen). Vi slutade inte förrän 16:50 och när jag kom ut från jobbet upptäckte jag att jag inte hade bilnyckeln i väskan och när jag var på väg upp på jobbet igen upptäckte jag att jag låst in passerkortet. Så jag fick be maken komma med Lillkillen och bilnyckeln (tur att vi har två bilar!!!) och vi hann till showen innan den började. Allt ok.

Men det blev liksom lite för lite tid mellan de här två aktiviteterna. Från att ha lyssnat på en våldsberättelse med ganska grovt våld till att femton minuter senare sitta på ett golv med hundra andra kids och vuxna och titta på en trollkarl. Jag var fysiskt närvarande, men det tog en kvart eller så in i föreställningen innan jag rent mentalt hade landat där på golvet tillsammans med förväntansfulla Lillkillen. Men då hade jag himla kul och skrattade och dansade och hoppade med Lillkillen på axlarna och kände att jag nog faktiskt har barnasinnet kvar ändå!

Inga kommentarer: