söndag, september 13, 2009

Panik-safta och panik-sylta!

Katastrof! I eftermiddags upptäckte Sportfiskaren att vår extrafrys innehållandes bär, svamp, bröd, kaffebröd och charkuterivaror bestämt sig för att gå i pension utan att berätta detta för mig. Det mesta kommer gå förlorat, men jag försöker rädda en del av svampen och alla bär. Tack och lov hade mina föräldrar en extra Saft-Maja ståendes i garaget så den är nu hämtad. Jag gör lite svartvinbärssylt, för det tycker jag om, men resten av alla bären; röda och svarta vinbär, krusbär och körsbär blir saft. Blåbären, de få vi hade lyckats plocka i år, kommer bli en paj. Rabarbern slänger jag nog ned i saften.

Nu måste jag hasta la vista till Maxi Ica Stormarknad för inköp av natriumbensoat, socker och plastdunkar! Sedan ska jag safta hela natten lång!

1 kommentar:

Z sa...

Mannen sa precis innan han gick och la sig: "Inatt kommer din syrra åka in. Jag känner det på mig. Det blir inatt!"
Så som du planerar att safta och sylta så kanske den kommer mellan svartavinbären och blåbären...? ;o)
Vilken otur med frysen!!!!!!!!!!!!