torsdag, september 10, 2009

Ökad spritkonsumtion

Jag är mycket återhållsam när det gäller användande av alkoholhaltiga drycker. Men på senare tid har min spritkonsumtion ökat markant. I vanliga fall brukar jag nöja mig med en tröja mellan handen och handtag, dörrar, räcken m.m samt användande av vanlig Savett, men i dessa grisförkylningstider räcker inte detta för mig. Jag har en flaska handsprit samt decinficerande våtservetter i handväskan och använder dessa flitigt dagligen.

Men jag är lite rädd att jag ska gå överstyr så jag har förbjudit mig själv att använda dessa i hemmet utan försöker nöja mig med tvål och vatten här hemma - det är ju mestadels våra baciller som florerar här.

Tack och lov så arbetar jag inte längre vilket innebär att jag slipper skaka hand med en massa främmande folk dagarna i ända!

Som ni förstår ser jag, ur bacillsynpunkt, INTE fram emot vårt närliggande sjukhusbesök och hoppas att jag kommer därifrån så fort som möjligt!

4 kommentarer:

Z sa...

Om jag vore du skulle jag ta och använda de där servetterna på lilla dagisbarnet när han kommer hem.... Det gör vi... Man vet aldrig vade de små polarna på dagiset har.....

Bina sa...

De får gå direkt in på toa utan att passera gå när de kommer hem från skola och förskola, men det får räcka med tvål och vatten.

Idag fick vi veta att en mamma skickat sitt barn till förskolan trots att hon misstänkte att ungen hade scharlakansfeber (fanns inte det bara på 1700-talet)! Under dagen fick mycket riktigt ungen skickas hem. Hur tänker man då?!

Z sa...

Mannen hade ju scharlakansfeber när Inti var liten, kommer du ihåg? Och han var ju däckad i typ en månad. Två veckor med 40 graders feber och två veckor var han svag som en vandrande pinne.... Scharlakansfeber är INTE kul att få. Och hur man tänker som förälder är helt obegripligt när man låter

Bina sa...

Just det, det hade jag glömt, han blev ju asadålig (för att använda ett av kidsens favvouttryck) och tappade ju håret en tid efteråt! Nej, det vill jag verkligen inte att någon av oss ska få!