fredag, september 25, 2009

Nonchalant mot kidsen!

Blir irriterad över de dåliga resultaten på hygien i skolköken, både de som är tillagningskök och de som är mottagningskök. Alla skolungar har väl i alla tider klagat på skolmaten och alla vuxna, både skolpersonal och föräldrar, har i alla tider sagt att det inte är något fel på skolmaten. Men den här undersökningen visar ju att det ÄR det. Själv är jag lite nojig över bacilliga restauranger och kollar alltid kommunens hemsida innan vi käkar ute för att veta vilka restauranger som blivit godkända. Men vad spelar det för roll när kidsen kan få mat med super-otäcka baciller i till lunch v-a-r-je dag?!

4 kommentarer:

Z sa...

Å andra sidan.... Lite skit rensar bara magen....? Om de inte blir sjuka så varför bry sig???

Bina sa...

För jag tycker att mina barn är värda att få mat utan någon annan människas tarmbakterier i.

Z sa...

Fast om de inte blir sjuka? Spelar roll då. Tycker jag....

Bina sa...

Oavsett om mina kids blir sjuka eller ej så tycker deras mamma att de förtjänar att få mat utan någon annans tarmbakterier eller andra otäcka baciller i. Jag tycker själv att jag förtjänar det och tycker att barnen är värda än bättre!