måndag, september 28, 2009

Back to work

Imorgon ska jag masa mig upp och ha både mig och minstingen färdig att lämna hemmet vid 8:30. Jag ska jobba igen imorgon och det ska bli roligt. I våras sökte jag pengar till min grupp så att vi kunde utforma rutiner för hur vi ska handlägga ärenden som rör barn som upplevt våld i hemmet. Vi fick det jag sökte, drygt 30 000 kronor, och imorgon börjar projektet med en föreläsning från familjerättshandläggare som arbetat mycket med att utverka bra rutiner kring samarbetssamtal där det förekommit våld mellan parterna. På eftermiddagen hoppas jag det blir bra diskussioner kring barn som upplever våld i hemmet, föräldraförmågan hos den förälder som slår den andra och den som blir slagen. Det ska bli intressant i alla fall, men hur jag ska hinna vara i ordning så tidigt vete fåglarna. Tack och lov är Sportfiskaren hemma och kan fixa bebben!

Inga kommentarer: