söndag, september 27, 2009

Hög på kläder!


Efter tolv år med killkläder (inte så mycket att välja på, ofta ganska trista färger) till sönerna har jag nu en liten dotter att inhandla allehanda klänningar, kjolar, strumpbyxor, tights och tunikor till. Jag har förärats med en viljestark liten tjej och har en känsla av att det gäller att passa på innan hon själv kan välja bort vissa klädesplagg...De fina plaggen på bilden har hon fått i present, men häromdagen köpte jag små bodies med hjärtmuddar och rynk. Näpet som bara den!

4 kommentarer:

Z sa...

Hoppas du hoppar över krås och rosa rosa.... De där klänningarna på bilden var jättefina! Jag tror säkert allt passar den lilla vackra håriga flickan! Men du vet att tjejer också kan ha jeans va? ;-) Att göra kön har jag en bok som heter hemma...

Anonym sa...

Her her! Säger fadern....

Cirkus sa...

"There can never be enough lull-lull", säger Simon Davies. Åjo, det kan det allt, säger jag!
Lull-lull o rosarosa går fetbort!

På Lindex finns schyssta jeans fast leggings liksom, till tösabiten. Fast man snöar allt inte liiiiitelite på rosa ändå när man får en tjeja.

Bina sa...

Z: Vem har du fått den boken av? Säkert någon sådandär jobbig feminist av något slag ; ) Annars tror jag att det mest kommer bli gult, rött och orange - färger jag tycker om. Vill dock poängtera att grabbarna har både lila och rosa t-shirts.

Cirkus: Jag hörde det av en kollega, har dock inte hunnit kolla in om de finns här på Lilla Stadens Lindex.