onsdag, september 16, 2009

En sak har jag i alla fall lärt mig

Det är ju tredje barnet jag ska få nu. Med Stora killen var den 12 oktober ett magiskt datum - då skulle jag bli mamma...men så dröjde det ända till 21 oktober innan han kom! Och vad jag försökte få igång förlossningen; jag gick fort, sprang i trappor, grävde en stor grop till ett körsbärsträd m.m. När jag väntade Lillkillen insåg jag att det nog inte var så sannolikt att han skulle komma den 22 oktober, men jag var lite orolig att han skulle komma på storebrors födelsedag, så veckan innan, när inbjudningskorten till Stora killens 8-årskalas skulle ut så tog jag på mig skorna och gick en snabb promenix till alla adresser, vilket täckte ett ganska stort område av Lilla Staden.

Det enda som har hänt när jag gjort dessa ansträngningar att få igång förlossningen är att jag fått sammandragningar och förvärkar, men ingen av dessa har hållit i sig speciellt länge. Så den här gången gör jag inte ett dyft för att försöka få igång förlossningen.

Om Knyttet inte kommit på söndag, då kommer jag nog bli lite rastlös, men innan dess har jag bestämt mig för att ta det hela med ro. Jag bara njuter av att ha all den här tiden till mitt förfogande!

4 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Min stora skulle också ha dimpt ner den 12 oktober! Fast hon kom den 7 istället, tack för det (hon knackade på och ville ut redan den 5, men hade ett drygt göra med att ta sig ut). Och om den där takmålningen dan innan satte igång nånting vet jag verkligen inte, för jag var så aktiv under första graviditeten att jag inte än i denna dag har nått upp till samma konditionsnivå som när jag jag var höggravid med henne, men det är klart att jag hoppades att nåt skulle hända. Fast det hade jag gjort länge vid det laget.

Cirkus sa...

Herregud så spännande det här är att följa! Jag kollar dig på FB hela tiden ifall, ifall. Det är nästan lika spännande som med mina egna ju!
Njut - o ät mycket choklad - nu när du är ensam!

Z sa...

Frågan är ju. Kommer du blogga och fb:a via mobilen ända in på förlossningen???? ;-)

Bina sa...

Cirkus C: Ja, gissa om jag äter mkt gott! Ha, jag unnar mig som bara den och känner mig ganska säker på att det inte blir några svårigheter att gå ned de eventuella extrakilon jag lagt på mig utöver gravidteten.

Z: Hmmm...jadu...den som lever får se!