torsdag, september 10, 2009

Men sluta snooza!!!!!!!!!!!

Alltså jag blir galen (och jag vet att detta rankas som ett högst oprioriterat i-landsproblem)! Sportfiskaren är trött på morgonen och har, så länge som jag känt honom, haft den fula ovanan att snooza och snooza och snooza. För mig då, som vaknar och sedan är vaken blir följden att jag vaknar när hans mobil ringer första gången och sedan hinner jag inte somna om förrän den ringer igen och då ligger jag vaken och undrar om den kommer ringa en tredje och en fjärde och en femte gång. Således blir de tillfällen jag har möjlighet att sova lite längre en vardag till väldigt få tillfällen som Sportfiskaren tillåter mig göra det.

Jag har ju påpekat detta ett a-n-t-a-l gånger för Sportfiskaren, som kommer med ursäkter jag hört förut fast i helt andra sammanhang; "Jag rår inte för det, jag har ingen kontroll över det, det bara blir så." Jag tycker det är så oerhört respektlöst av honom gentemot mig. Speciellt eftersom jag bett honom hundra och hundra gånger att ställa klockan den tiden han måste gå upp och då helt sonika gå upp - inte ställa den en halvtimme eller fyrtiofem minuter innan han måste gå upp och snooza sig igenom den tiden.

Suck. Jag önskar han kunde visa lite hänsyn gentemot mig och hoppas att det sker en förändring snart för om en kort tid kommer det ju en liten bebis också och det är ganska stor skillnad att tvingas vakna sex eller tillåtas få sova till halvåtta.

3 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Det där är _enbart_ en viljesak, allt annat är undanflykter. Lägg dig i en annan säng och se till att få sova, kvinna! Det behöver du!

Min karl har varit precis lika hopplös, men sen stora började F-klass ser Maken till att stiga upp ordentligt prick sju som jag. Det var nån magi* där, plötsligt liksom ville han, och då gick det ju hur bra som helst.

*Den sortens magi kan ofta stavas h-ä-n-s-y-n

Z sa...

Gud vilken dålig stil av SF!!!! Fortsätter han måste du ju motkräva att han tar minst varannan morgon med bebisen. Som komp....

Bina sa...

Ja, egen säng eller komptid låter som bra idéer! Jag klurar lite på en annan strategi, vi får väl se...