onsdag, juli 15, 2009

Två dygn...

...ska jag tillbringa i en liten skokartong utan vatten och toalett. Jag tycker inte så mycket om att planera min semester (hur kul är det till exempel att åka till Skara Sommarland i hällregn och tolv grader varmt om man nu hade bokat in det? Inte kul.), men denna tripp planerades tillsammans med två andra familjer för länge sedan. Förslag på boende kom och jag kollade in länken och sa att det såg bra ut, boka det.

Idag upptäckte jag att det stod:
"Vi har stugor i 2 storlekar. Alla har fyra bäddar. Ingen stuga har vatten eller avlopp! I den större stugan har du kyl, kokplattor, kaffebryggare och köksutrustning. I den mindre stugan finns sovplatser och kylskåp. Båda stugorna har en liten veranda med bord och stolar. "

Jag vet inte ens om vi har skokartong storlek större eller skokartong storlek mindre. Oavsett är jag hänvisad till otäcka gemensamma duschar och toaletter - hate, hate, hate! Fick en snilleblixt och kollade var kusinens fina hotell låg - dessvärre två timmar bort...suck! Nåja, blir vädret fint så är det i alla fall en fin strand alldeles i närheten av skokartongen. Blir det dåligt väder eller jag drabbas av panik kan vi ju alltid ta in på ett hotell i närmaste större samhälle.

4 kommentarer:

Z sa...

Hörru Prinsessan på ärten. Grejen är ju att vi är tillsammans i två dygn... Kom igen nu!

Bina sa...

Vore stor skillnad om vi skulle till fjällen och vandra eller så - där vet jag ju att det inte finns tillgång till toa och dusch hur som helst och att jag får göra både ettan och tvåan i naturen - men vi befinner ju oss i ett högst civiliserat område!

Anonym sa...

Vad bra att ni kan vara tillsammans när ni bajsar...

Miss Gillette sa...

Hurkel säger jag -- jag skulle inte ha stått ut, MÖJLIGEN som du säger ute i vildmarken, men jag är ingen vildmarksmänska heller (även om jag önskar jag vore det). Vi har två badrum i vårt hus och det var jobbigt att bara kunna utnyttja det ena medan det andra renoverades. Så jag förstår din reaktion precis. Hoppas det blir/blev uthärdligt i alla fall!