lördag, juli 18, 2009

Räddning i nöden

Tack och lov låg vår stuga långt bort från serviceinrättningen på campingen. På grund av detta fick vi låna kioskägarnas toa, som låg bakom kiosken. Den var mycket fräsch och doftade gott. Således behövde jag bara använda otäcka campingtoaletter två gånger. Istället för att duscha igår morse tog jag ett morgondopp. Imorse regnade det och jag fuskade med duschningen, men tvättade i alla fall med makens hjälp håret i gårdspumpen. Ikväll blir det en lång skön dusch i mitt eget hem!

3 kommentarer:

Cirkus sa...

Men jag fattar inte varför ni åker på camping om du hatar det??
Jag är livrädd för såna grejer o min man skulle ALDRIG få med mig på det! ALDRIG!!
Ex. ska han o sonen åka o tälta o greja hela nästa helg. Jag kommer aldrig sätta min fot i vare sig tält eller på campingtoalett. Blä. Tycker synd om dig.

Z sa...

Du överlevede ju! ;-) Allt som inte dödar stärker en. Vet du inte det???? Dessutom var det jättretrevligt att vara med er i två komma fem dagar!

Bina sa...

Det var inte jag som bokade, jag hade inte valt camping utan egen toalett, trodde liksom inte att det fanns i någons värld att boka stuga utan egen toa och dusch, men jag överlevde och är nu än mer övertygad om att det är inte min grej att inte ha toa och egen dusch! Så för framtida eventuella gemensamma semestrar bor jag trivsamt med comfort och kan gärna spendera större delen av dygnet med dem, MEN sova där det finns egen toa och dusch!

Och jag hade himla trevligt, men det tog en del energi att tänka strategiskt för att undvika serviceinrättningen!!