söndag, juli 05, 2009

Taskigt!

Jag läste ut "Dödgrävarens dotter" för några dagar sedan. Den var ganska lång, över sex hundra sidor (pocket). Jag läste boktipset i någon tidning och köpte den sedan, så jag läste aldrig på baksidan. När jag hade läst ut den så gjorde jag dock det och då blev jag irriterad! Det var nämligen så att de avslöjade handlingen låååååååångt in i boken, typ fyra hundra sidor in! Jag förstår inte det riktigt. Jag tycker det är taskigt att avslöja så mycket av handlingen på baksidan. Bu för den som skrev texten på baksidan! Och googla inte på den för varje artikel och recension jag hittat avslöjar lika mycket, en del mer!

Men boken var bra, så läs den gärna, men läs inte på baksidan först!

2 kommentarer:

Z sa...

Sånt är taskigt! Tack för varningen. Så mycket tid har jag inte så jag hinner slösa bort mitt liv på 400 sidor i onödan...

Bina sa...

Vill du jag skickar den till dig?