tisdag, juli 28, 2009

Skymtar blå himmel

Visst har jag i perioder dessa sista veckorna tröttnat rejält på allt regnande och känt hopplöshet och längtat efter sol och värme - det som för mig är sommar! Visst, ett stilla, uppfriskande, kortvarigt sommarregn eller ett burdust, men snabbt övergående, åsk-oväder, men detta ihållande, envisa regnande hör inte sommaren till!

Men så försöker jag den större delen av tiden tänka positivt. Jag är ledig, jag har lagt av mig klockan och planerar in så lite som möjligt. Ibland skymtar vi klarblå himmel och njuter av några timmar sol. Jag delar min ledighet med de tre personer jag älskar mest av allt i hela världen. Även om klagovisor kommer över mina läppar kring vädrets makter, så är jag ändå tacksam för min lediga tid och mina älskade kids och min älskade man.

Idag skymtar jag blå himmel och tar med mig familjen till Paradiset.

Inga kommentarer: