fredag, juli 03, 2009

Jag har inte förlorat min integritet!

Alltså, jag har under ett antal veckor nu utsatts för närmanden som jag varken bjudit in till eller visat min uppskattning för. Dessvärre har jag inte heller markerat det obehag jag känt inför dessa närmanden - för det känns som att jag är så annorlunda, som att alla andra tycker om det?

En gravidmage inbjuder uppenbarligen människor i min omgivning till att ta sig rätten att klappa, känna på och smeka min mage - utan att fråga först!! Själv tycker jag det är obehagligt varje gång det händer och jag känner hur jag stelnar i ett fruset, krampaktigt leende som döljer sammanbitna käkar. Min mage är fortfarande min, även om det för närvarande även är hemvist åt ett litet knytte, och jag uppskattar INTE att människor gör intrång i min personliga sfär, oavsett om jag är gravid eller inte!

Jag vet inte om jag har större integritet än andra, men jag bestämmer vilka som får komma nära mig. Jag vet inte heller hur jag ska markera att jag faktiskt inte tycker om dessa ständiga intrång i min personliga sfär! Att rygga tillbaka eller hoppa undan känns konstigt, även om det egentligen är det jag vill.

Och det är klart att det finns människor som har fri tillgång till magen, vänner och familj, som gärna får klappa och känna bäst de vill utan att det känns obehagligt. Det är inte dem jag menar, utan de där andra människorna, som jag aldrig kramat tidigare, för att vi inte har en så nära relation, men som ändå, med en självklarhet som för mig är obegriplig, sträcker fram sina händer och tar på mig.

2 kommentarer:

Z sa...

Vilken JÄTTEFIN bild på din vackra mage! Vem har tagit den? Självutlösning eller har SF gått en kurs??? ;-)

Bina sa...

Använde mig av självutlösaren!