tisdag, juli 14, 2009

Lyckad present

Om några veckor fyller min brorsdotter, Lilla Dig, två år. Hon är hur söt som helst och mycket bestämd av sig. Både i glädje och ilska brister hon ut i högstrukna c. Hon har precis likadana taggiga och stora framtänder som sin pappa - och samma temperament! Hujedamej! Kommer ihåg när jag var nio och hade som uppdrag att hämta lillebror, då fem år, från dagis. Jag fick mer eller mindre dra honom hem över fältet och skolgården! Det var en kamp varje gång och han var ganska både stor och stark.

I alla fall, leksaksaffärerna svämmar över av leksaker, till stor del skräp. Lilla Dig ska börja förskolan i augusti och jag tänkte att ryggsäck är ju alltid bra att ha då (dessutom har jag köpt det inför mina systersöners förskolestart och lider fantasibrist...). Hittade en fin med Pippi på och köpte den. Jag såg ju redan då att hon blev glad, hon satte på sig ryggan och knatade omkring med den ända till vi åkte hem. Och inatt sov hon med den - snacka om att lyckas med presentinköpet!

1 kommentar:

Z sa...

Ryggor är verkligen bra presneter! Keiru hade på sig sin idag både till Skäris och till Skogen!