torsdag, april 01, 2010

Nu är sötebrödsdagarna över!

Snart ska jag traska iväg till jobbet. Med lite kontorssaker som jag har haft här hemma under min föräldraledighet. När jag ammar händer något bra i min kropp (tycker en junkfood-ätare som jag i alla fall) - jag kan äta precis hur mycket och vad som helst utan att det sätter sig på mig. Det bara rinner ut med modersmjölken.

Men sen...när bebisen börjar äta lite vanlig mat och det blir lite färre amningstillfällen på dygnet, då säger det liksom bara poff. Och plötsligt kan jag inte äta en massa kakor, godis och snacks utan att det märks längre. Eftersom jag ska börja jobba idag så har jag ju vant Liten med att äta annat, så på någon månad har jag gått upp tre kilo.

Så här är min nya, smalare frukost. Har dessutom med äpple till mellis. No more chocolate chip cookies på veckodagarna. Dags att återgå till min trivselvikt!

2 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Ja himmel vad smal man blir av amning! Jag var som en räv och kommer aldrig nånsin mer att komma i de kläder som jag köpte då.

Z sa...

Så du ska inte ha med chocolate chip cookies som mellis på stan längre alltså...? ;-)