måndag, april 26, 2010

Vårjacka nr.2







mönster:
Ottobre 2008/6, precis som den förra vårjackan, som är lite varmare. Samma modifiering av mönstret gällande knappar och denna gång sydde jag utan sömsmån på bredden. Dessutom lyckades jag klura ut hur de menade att jag skulle sy ihop foder och yttertyg i ärmarna den här gången. Jag tycker mycket om det här mönstret och frågan är om det inte blir en sommarjacka i samma mönster, men andra tyger såklart...

material:
Mörkblå denim från Ohlssons Tyger, som foder använde jag lila elefanter från Stoff och Stil, mellanlägg, resår och stadband från Bibbis textil och knapparna är loppisfynd; fyra för en krona. Jag vill ta tillfället i akt och tacka Bibbi, som alltid är trevlig, oerhört serviceminded och skickar varorna så att de oftast kommer dagen efter beställning. De varor jag köpt är jag mycket nöjd med då de håller hög kvalité. För mig som är nybörjare på att sy har hon varit behjälplig i många frågor. Tack än en gång!

resultat:
Glömde åter igen storlekslappen...suck! Annars är jag mycket nöjd. Velade ett tag vilken färg på knapparna jag skulle ha, gula eller blå eller vita, men till slut blev det de vita.

3 kommentarer:

Mångmamma sa...

Åh vad läckra saker du hunnit sy.
senast jag hade min symaskin (som är makens egentligen!) framme blev det 10 par lagade byxor!
Inte fullt så kul som att sy nytt!

Cirkus sa...

Shit vad fin!
Kom mönstret tillbaka som det skulle?

Bina sa...

Mångmamma: Nä, vissa saker är trista att göra. Som att fålla gardiner. Har ett antal gardiner som är fållade med ett antal knappnålar...pinsamt.

Cirkus: Jepp, mönstret kom häromdagen!