söndag, april 25, 2010

Dregglisar och u-båt

mönster:
Meedom, form 1

material:
U-båtstyget från Znok design, brun interlock från E-slöjd och orange muddväv från Stoff och Stil.

resultat:
Nöjd och bäst av allt - lillkillen är nöjd. Han har tjatat om att få en tröja i u-båtstyget sedan det kom för några veckor sedan och igår fick jag tid att klippa till bitarna under dagen och sydde färdigt under kvällen (och natten). För att fånga upp kantbandets färg fållade jag med orange tråd.

mönster:
Allt om handarbete 2007:3

material:
Moln från JNY, u-båtar från Znok design, fordon och randigt från Mjuka Tyger. Alla dregglisarna är fodrade med naturvit fleece från Panduro.

resultat:
Jag tyckte om mönstret och även om de som säljs i affärer vanligtvis är sydda med overlockmaskin så tyckte jag inte att de blev för tjocka i kanterna trots att jag sydde med min vanliga symaskin. Moln och fordon är sålda till Grannens son.

Inga kommentarer: