onsdag, april 28, 2010

Fritt fram!!!!!

Jag har slarvat bort sladden till kamerabatteriladdaren...Jag har den där enheten, men sladden har försvunnit. Jag hade den när vi var bortresta sist och jag VET att jag kollade noga att den inte följde med resväskan ut i förrådet (dit den kom med hjälp av Sportfiskaren, som sannolikt tröttnade på att ha den ståendes i hallen på övervåningen - tack älskling). Eftersom batteriet inte lagt av förrän igår så har jag inte direkt letat ihjäl mig även om jag redan för någon vecka sedan konstaterade att sladden saknades. Men nu när batteriet laddat ur så blev det plötsligt lite högre prioritering på att hitta den. Jag har kollat på en massa olika ställen; i lådor, under möbler, i kassar och väskor men hittar den INTE. Så snart Liten har vaknat ska jag ropa högt:

- Kamerabatteriladdarsladden, fritt fram!!!!!!

Och hoppas att den kommer framslingrandes ur något hörn här i huset.

3 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Men det är ju barnens fel! Det är alltid barnens fel! ;-)

Bina sa...

Ha! Jag lyckades överlista den ihopslingrade sladden. Den kan ligga var den nu ligger för jag hittade en annan sladd till en kamerabatteriladdare som gick att använda. Jag är så listig!

Miss Gillette sa...

Klart du är. Du är ju förälder! ;-)