torsdag, april 15, 2010

Budgetpropositionen

Vi kommer få etthundrafemtio kronor mer i flerbarnstillägg. Alla med fler än ett barn får lite mer pengar för att de har just fler än ett barn. Det är ju bra och jag är såklart glad att vi får lite mer pengar för Lillkillen och Liten, MEN jag hade hellre velat ha lite mer pengar för Stora Killen. För visst är det himla konstigt att underhållsstödet ligger på 1 273 kronor fortfarande? I mitten av 2000-talet höjdes det med 100 kronor men innan dess har det legat på 1 173 sedan 1994!!!! Underhållsstödet har således inte följt med i konjunkturutvecklingen...

Men, ingen förändring av detta. Och i ärlighetens namn, för min del så spelar det inte så himla stor roll för jag har ju haft turen att träffa en annan, mycket bättre man att dela mitt liv med så jag är inte ensam försörjare i mitt hushåll. Men för alla de tusentals ensamstående föräldrar i vårt land så spelar det ganska stor roll. Så många av dem sliter och kämpar och vänder på varenda krona för att få det att gå ihop. För deras skull önskar jag en förändring av underhållsstödet!

Inga kommentarer: