torsdag, april 22, 2010

Men, men, men så svara då!

Upptäckte att Stora Killen slarvat bort sina innegympaskor. Han hävdade själv att han inte behövde några på gymnastiken, men hans gympalärare höll inte med... Igår efter jobbet hade jag tid att handla. Stora Killen har mobiltelefon så jag ringde på den några gånger, men fick inget svar. Skickade sms - inget svar. Efter några fler telefonringningar skickade jag ett sms med hot om dataförbud och då svarade han minsann: "Köp vilka som helst, ja har storlek 38-39." Men det funkar ju inte så bra eftersom det är stor skillnad på 38 och 39, så jag ringde upp direkt efter att ha läst sms:et, men då behagar herrn inte svara varpå mamman kände en lätt irritation krypa i kroppen. Nytt sms men inget svar. Till slut skrev han: "Kom till sportaffären."

Jag ilade dit - det gjorde inte han. Efter en kvart kom han släntrandes med två kompisar i släptåg. Som hämnd för alla obesvarade telefonsamtal hojtade jag:
- Hej Trollboll!

Vad haaaar han en mobil för om han inte svarar i den?! Eller är det kanske bara när mamman ringer...

Inga kommentarer: