söndag, april 18, 2010

Skapligt dyr fritidsaktivitet


Häromdagen hade jag nöjet att besöka Lilla Stadens golfbutik. Det fanns ganska många olika saker och de flesta var v-ä-l-d-i-g-t dyra, som klubban här ovan till exempel; sextusenniohundranittio kronor! För EN klubba! Och såvitt jag vet är det så att för att kunna utöva golf behövs mer än en klubba. Hujedamej så dyr hobby! Och inte verkar det speciellt kul heller - Sportfiskaren är alltid lite missmodig när han kommer hem från golfbanan.

Nu ska jag låta McDonald's fixa söndagmiddagen åt oss! Orkade verkligen inte laga mat ikväll.

4 kommentarer:

n sa...

Nog är golf dyrt men inte så dyrt, priset var för förmodligen för ett set klubbor, om det nu inte var super duper special klubbor du hittat?!?!

Förmodligen var det 7 klubbor som ingick!
Så 1000:- per klubba.
Fortfarande dyrt dock!

Z sa...

Inte om man jämför med motocrossåkning. en hoj runt 40-50 000. Och om ngt går sönder, vilket det ofta gör kostar det oftast runt typ 1000 spänn. Och sedan ska det tävlas och då kostar det och sedan ska varvräknare hyras vid varje tävling. Ngr hundra till....

Bina sa...

N: Aha, ja det är klart att det är så det var för det stod ingen prislapp på de andra klubborna i samma rad! Mycket billigare sport än jag trodde alltså!

Z: Och i jämförelse med motorcross så är det ju en lågprishobby! Jag ska inte kommentera kostnaderna för golf mer...

n sa...

En släng av sleven fick man!
Nu är ju inte cross jättedyrt...jag menar roadracing, det är dyrt.
Där kostar 1 vurpa ca 5000:-
Å för att inte tala om rally...