fredag, oktober 01, 2010

Fina farstukvisten

Kolla vilken fin farstukvist jag och Liten fixade i början av veckan! Bort försvann den gamla blå, trasiga krukan, de sedan länge vissnade blommorna och den något flagnande ljuslyktan.

Dit kom våra fina Gotlandsstenar, en marschall-bur, en snygg, inte så tung kruka och de härliga växterna som enligt trädgårdsmästaren kommer stå sig hela vintern. Jag gick runt i handelsträdgården och funderade på vad jag skulle ha som ramade in växterna i krukan. Trädgårdsmästaren påtalade att det är snyggt med mossa runt höstplanteringarna. Tur, för bara några dagar tidigare kom Lillkillen hem med en påse mossa och kottar som jag inte hade någon aning om vad jag skulle göra med.

Men se så fint vitmossan ramar in växterna i krukan och så kom jag på den finemangiga idén att också dekorera med kottar.
När jag och Liten var på soptippen och slängde trädgårdsavfall åkte jag förbi en sten med en massa lav på så jag skuttade ut i naturen och hämtade hem lite mossa, som ramar in marschallen på ett fint och mjukt sätt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint! Måste nog kopiera. Men är det riktiga lingon eller hybrid?

Bina sa...

Tack! Jag har slängt krukan, men den hette "körsbärs"-någonting. Så inga lingon alltså.

Anonym sa...

Så himla fint! Vilka fina bär! Idag hämtade jag hem lite mossa efter att ha sett dina bilder!/ z

Fru M sa...

Finnnt, hoppas bara att du får ha pyntet i fred. Jag har blivit av med trapp-pynt två gånger sen vi flyttade hit. Nu ställer jag inte ut mer för jag blir så arg när vi inte får ha våra saker kvar.

Bina sa...

Z: Ja, det där med mossa var ett fiffigt tips. Jag hade mest snöat in på prydnadsstenar och prydnadsfigurer/bollar m.m.

Fru M: Jag har inte blivit av med något. Du får ta det som en komplimang att du blir av med dina fina arrangemang. Om jag skulle bli av med något från farstukvisten vet jag att jag är lika duktig som du ; )